I see the future

vaknar av ett skratt utanför fönstret. kliar mig i ögonen och knäcker armbågarna. som alltid. tittar ut och möts av solen, oh va härligt. väcker lillebror och resten av familjen. sätter upp en slarvig tofs och hoppar i en klänning. går och äter frukost och får i mig gott kaffe. på med solkräm, solhatt och bikini. glöm inte vatten, ipod och mobil.

springer ner till stranden. känner lycka. hyr solstolar för hela dagen. bättrar på brännan, får saltvatten i munnen, ser lyckliga människor. kilar iväg med mamma och köper lite lunch, kanske vi testar sushi? det här med laktosochglutenintollerans är inte lätt. men hon klarar allt min mamma. köper cola light, såklart. det älskar vi. en öl till pappa och lite sött godis till erik.

pratar om vad som händer i livet. hur underbart det är. för det mesta! badar lite. mamma tjatar om solkräm, det går in på ena sidan och ut på andra. erik tjatar om en badmadrass. mamma ignorerar och pappa predikar om att det är onödigt. jag säger att jag också vill ha en så erik och jag springer iväg och köper en. rosa. jag väljer.

en bok i handen, solglasögon på och kanske en drink i handen. tillbaka på hotellet. päronen är trötta såhär dags på eftermiddagen. erik är stissig. det är han alltid. hellre det än en tråkmåns. lägger ifrån mig boken, blir ett barn igen. upp och duscha, fixa lite. kolla brännan. gött jag är brun! ååå lite röd. som alltid.

middag ute. kaos. vart ska vi? alla är hungriga som as och irriterade. mamma får välja som vanligt. pappa går tyst och håller sig bakom, han kan äta varsomhelst säger han alltid.. tillslut hittar vi något mysigt ställe. mamma blir chockad över att jag vill ha vin till maten. i hennes ögon är jag fortfarande tretton år. god mat. trött familj. tar en promenad längs stranden. hem och sova, längtar redan tills nästa dag i solen.

v28 åker vi utomlands. jag vet exakt hur det kommer bli. man känner sin familj vid det här laget. men det ska bli underbart! åh så underbart. å va jag längtar!

__

jag har bakat hälsobullar, bra att baka bröd hemma medans man ändå inte gör någonting. börjar jobba 16, slutar 23. Dennis kommer snart hem, ska äta en god sallad tillsammans och sen ska båda iväg och träna.
stayy cool, PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0