På resande fot

Nu är det söndag och jag har bott i Göteborg i en vecka, börjar ju kännas lite nu att jag flyttat hemifrån för så här länge har jag ju inte vart här förut!

Kom iväg till stugan vid ett tiden i torsdags så var nere vid stugan ganska tidigt. Vi satt och solade några timmar och jag brände hårbottnen, hur troligt är det att man gör det i sverige lixom, men varberg är väl typ utomlands, det luktar så iaf! hihi! Grillade kotletter och potatis och satt ute och åt! Mysigt. Sen kom myggen så vi drog oss in och somnde ganska snabbt!

På fredagen var det ullared som stod på schemat , ett stort billigt varuhus nära varberg. Tvättmedel, diskmedel, schampoo, plattång och allt möjligt fick vi med oss för ca fyratusen kronor, dennis skor fick väl upp priset rejält. ihi! jag körde såklart dit och påvägen hemvar det jätteläskigt, en 90väg som är ganska smal så mötte jag en stor stor stoooor jävla lastbil i en kurva, trodde den skulle köra in i min sida på bilen så jag släpper ratten och duckar haha, bra gjort lixom, moha :D på fredagskvällen kom d's mamma och låtsaspappa ner så vi grillde flintastek med  potatis! Köpte färdig vitlöks sås från cruisine och lätt creme fraiche med paprik ochchili smak, riktigt gott faktiskt! (: Kollade på talang och halva kill bill 1 sen somnade jag! Igår åkte vi runt till lite loppisar och second hand ställen för att hitta en byrå till sovrummet där man kan ha lite smått och gott! Hittade ingen men hittade fina balkong stolar på rusta! Lagom stora och dyra, två stycken för 800! Sen körde jag hem igen, på vägen hem började det spöregna och det vädret verkar hålla i sig till idag.

När vi packade upp allting från ullared och allt annt vi köpt till lägenheten så insåg jag att jagbor här nu. Vi har ju handlat till exempel mat flera gånger tillsammans men nu har vi handlat diskmedel och allt möjligt för ett år framför eller nått, hihi !

Egentligen var jag helt slut men vi begav oss till björn vid sex tiden för att grilla igen.. Vi blev sex personer som satt och grilla å myste med lite vin! Promenerade hem vid tolvtiden och somnade efter ett tag. Jag fick lite ångest och hemlängtan så vi låg och pratade ett bra tag om allt och inget. :) Vaknade imorse som en lite nkines för att jag hade gråtit igår men men, pigg var jag iaf eftersom vi fick lite sovmorgon till tio. Har ätit frkost och sitter nu och planerar dagen lite.. Hade tänkt åka till gymmet men verkar inte bli så! Jag funderar på att åka in till stan själv ett litet tag men vi får se.. Imorn börjar jobbet och handbollen! :)



Stay cool folks, PUSS!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vill du ha chansen att bli "dagens blogg" i min blogg med nästan 200 läsare om dagen? Lämna minst fem kommentarer i olika inlägg i min blogg innan klockan 13:30. Hinner du inte så gäller det imorgon med!
Jag gör även bloggdesigner om du är intresserad, läs med på http://juliaberg.blogg.se/design :)
Ha en bra dag /Julia :)

2008-05-18 @ 12:38:32
URL: http://juliaberg.blogg.se
Postat av: Natalie B

En Ullareds-shopping skulle ju inte sitta så fel!

2008-05-18 @ 13:18:01
URL: http://natalieb.blogg.se
Postat av: becks

ååh, det låter så himla mysigt.
men jag börjar sakna dig här hemma nu, men det är ju inte så långt kvar tills du kommer på besök. och sen kommer ju jag :D
puss bästis!

2008-05-18 @ 14:14:13
URL: http://beeckss.blogg.se
Postat av: Linda

åh det låter ju asskönt.. här ere bara regn, moln å tre plusgrader! lovely! nej men jobb och handboll fan va kul att de börjar :D då blire vardag! haha om nu de e så mkt å hurra över men de e ju äh du fattar va ja menar :)

2008-05-18 @ 19:49:02
Postat av: sparris :D

LINN! saknar dig :D
hur känns allting? fan, men snart tar jag ju STUDENTEN! wooho, då kommeru hoppas jag ? :)
pussss!

2008-05-20 @ 15:00:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0